KOMMUNIKATION
Web, SoMe, SEO-optimering, inspirations-content, nyhedsbreve, betalte annoncer, organisk deling, tryksager, osv.
Kommunikationsbranchen er i rivende udvikling, og man skal være vågen for at følge med.
Jeg er bl.a. kommunikationsansvarlig for aftenskolerne FOF Odense-Fredericia-Middelfart og FOF Svendborg, der tilbyder folkeoplysende voksenundervisning og jeg er kommunikationskonsulent for ingeniørfirmaet Ingeniørteam.
Mål og handleplaner
udfra en veldefineret strategi
I HAR
BRUG
FOR HJÆLP!
Indenfor kommunikation er det tydeligt, at selvom en metode har effekt den ene dag, er det ikke sikkert, den virker den næste. Måske har Facebook ændret en algoritme, Google belønner nye SEO-metoder, eller brugerne foretrækker pludselig en anden platform.
Man kan hurtigt komme til at skyde sine budskaber til højre og venstre og bruge ressourcerne forkert i forvirring over ændrede spilleregler.
Derfor er det en vigtig opgave for ethvert firma at udvikle en veldefineret kommunikationsstrategi. På den måde har man en kompasretning, der kan følges i et godt stykke tid (intet holder evigt ;-)), og man kan holde skarpt fokus på sin veldefinerede målgruppe.
For FOF er det vigtigt at få budskaberne og tilbuddene om folkeoplysning ud til brugerne, og jeg holder mig selv løbende opdateret ved at videreuddanne mig og tage nye kurser indenfor kommunikation.
strategi
Ingeniørfirmaet Ingeniørteam gjorde brug af min hjælp til at udarbejde både en virksomhedsstrategi – og efterfølgende en kommunikationsstrategi, så det nu står klart, hvem man skriver til på, hvilke platforme.
Det dannede grundlag for, at vi gennem en helt ny hjemmeside til Ingeniørteam har gentænkt både strukturen og budskaberne på siden (med SEO i baghovedet) – og har opdateret deres kommunikation på Linkedin.
Fotograf: Anders Wiuff / Ingeniørteam
Laubel.dk v. Mette Laubel
Carl Nielsens Kvarter 53 • 5000 Odense C • 51 90 90 96 • mette@laubel.dk
Cookie- og privatlivspolitik
Copyright © 2022 Laubel.dk